"Venēra kažokādā" - VDT viesizrāde Rīgā

Augustā man bija iespēja redzēt vēl vienu lielisku viesizrādi, par kuru vēl nepaspēju uzrakstīt atsauksmi. Devos baudīt Valmieras drāmas teātra iestudējumu "Venēra kažokādā", kura režisore un dramatizējuma autore ir Inese Mičule. Mani ieinteresēja tieši aktieru sastāvs (Imants Strads un Inga Alsiņa-Lasmane), un viņiem izdevās mani patīkami pārsteigt šādos tēlos, ar pārliecinošo aktierspēli un abu aizraujošo saspēli. 


Dodoties uz izrādi, īsti pat nezināju, ko gaidīt. Izlasīju tikai mājaslapā pieejamo informāciju. No žanra sagaidīju, ka būs daudz jāsmejas, bet šī nebija tāda izteikta komēdija ar skaļiem smiekliem līdz asarām acīs, vien ik pa laikam sasmīdinot. Tomēr tas nebija tik ļoti svarīgi, jo svarīgākā bija abu aktieru saspēle un arī katra atsevišķi baudāmā aktierspēle. Tas bija kaut kas vēl neredzēts, un tieši tādēļ tik ļoti aizraujošs. It īpaši mani aizrāva I.Alsiņa-Lasmane. Vispirms, protams, vizuāli pārsteidza, jo Agneses Kauperes kostīmi nespēja atstāt vienaldzīgu. Tie ļoti iespiedās atmiņā un šķita tik lieliski piemēroti aktrises atveidotajiem tēliem (gan kā Vandai, gan arī kā Venērai). Šie tērpi mani gan sasmīdināja un mazliet nošokēja (pirmais, izaicinošais Vandas tērps), gan arī apbūra (garā kleita). Un pēc tam ar aizturētu elpu un sajūsmu baudīju aktrises talantu un spēju būt tik dažādai vienas izrādes laikā. Fascinējoši! 

Arī Imants Strads mani patīkami pārsteidza, iejūtoties šādā režisora un rakstnieka Tomasa Novačeka tēlā. Tik pārliecinoši un īsti! Man patika arī viņa tēlam tik ļoti piemēroti A.Kauperes kostīmi, un bija patīkami vērot arī I.Strada mainīgo aktierspēli, mainot balsi un izturēšanos izrādes laikā. Abiem no aktieriem manī izdevās kādā brīdī radīt līdzpārdzīvojuma sajūtas, un tas man teātrī ir pats svarīgākais. Kas attiecas uz pašu iestudējumu, laikam tieši tas, ka izrādē notika cita izrāde jeb tās radīšanas process, bija pats interesantākais, jo brīžiem bija grūti saskatīt robežu un saprast, kas tajā brīdī ir lugas mēģinājums, un kas - īstenība. 



Paldies aktieriem un visai izrādes "Venēra kažokādā" komandai par šo iestudējumu, radītajām sajūtām un pārdomām! Paldies Valmieras teātrim, ka šo izrādi atveda uz Rīgu, lai arī tie, kam nav bijis laika vai iespējas aizbraukt uz Valmieru, varētu noskatīties viesizrādi galvaspilsētā! Vediet arī citas izrādes! 

Foto: Matīss Markovskis, vdt.lv

Komentāri