"Spogulis bez atspulga"

Pirms pāris dienām kopā ar mammu devos baudīt jauno izrādi "Spogulis bez atspulga" Kārļa Anitena režijā teātra klubā "Austrumu Robeža". Ļoti gaidīju izrādi, jo sekoju līdzi bildēm no tapšanas procesa, un arī aktieru sastāvs šķita labs. Divi no tiem (Zane Vaļicka un Kārlis Anitens) jau man ir iemīļoti iepriekš redzētās lomās citās izrādēs, bet ieintriģēja tas, ka šīs izrādes afišā bija minēts arī Ivetas Feldmanes vārds, un man nebija ne jausmas, ko no viņas sagaidīt. 

Jau pats izrādes sākums bija iespaidīgs un atmiņā paliekošs. Uzreiz varēja nojaust, ka notiks kaut kas baiss. Ar interesi vēroju izrādes notikumus un aktierspēli, centos saprast, kas tur īsti ir noticis... Protams, otrais cēliens visu salika pa plauktiņiem, bet šādu sižeta pavērsienu beigās nebiju gaidījusi. Tas man bija pārsteigums. 



Brīžiem mazliet varēja manīt, ka izrāde ir jauna, bet gan jau aktieri iespēlēsies un būs pavisam cita enerģija. Kopumā man un mammai patika. Anitens ne tikai labu režijas darbu veicis, bet lieliski nospēlēja arī ārsta lomu. Feldmanes deja bija kolosāla, un man patika arī viņas saspēle ar pārējiem. Toties Vaļicku pirmo  reizi redzēju šādā tēlā. Viņa prot šarmēt, bet šis bija kaut kas pilnīgi citādāks un negaidīts. Nošokēja mani pamatīgi! Kustības, mīmika un balss - viss tik pārdomāts! Baismīgi labi! Es ar saviem vājajiem nerviem vispār nedrīkstētu skatīties šāda žanra izrādes, bet nespēju atturēties. Vaļicka tik pārliecinoši iejutās savā tēlā, ka brīžiem aizdomājos par to, ka, ja es atrastos ārsta vietā, es jau nu noteikti tur būtu sarāvusies maziņa un bez iebildumiem paklausītu visām viņas atveidotās Pelagejas Ivanovnas pavēlēm. Jāatzīstas, ka beigās man vispār no viņas tēla kļuva šausmīgi bail un neomulīgi. Labi, ka pēc izrādes nesatiku viņu kādā tumšā ieliņā! 



Aktieriem izdevās mani pārsteigt, un tas ir pats galvenais. Arī tērpi bija brīnišķīgi (it īpaši Feldmanes atveidotās Annas Nikolajevnas kleita). Patika arī projekcijas un scenogrāfija. It kā tik vienkārši, bet kopā ar gaismām un skaņu bija ļoti atbilstoši. Papildināja un radīja vajadzīgo noskaņu. Arī par to uzslava Kārlim Anitenam! Kuriem patīk šausmu kriminālkomēdijas, marš uz šo izrādi! Lielisks vakars garantēts! Vismaz man piektdienas vakars bija pat ļoti labi izdevies, un vēl šodien ik pa laikam aizdomājos par redzēto. 

Foto: no personīgā arhīva

Komentāri