Reiz Jaungada naktī

Šo izrādi es ļoti, ļoti gaidīju un beidzot sagaidīju. Vakar, 14. decembrī teātra klubā "Austrumu Robeža" pirmizrādi piedzīvoja izrāde "Reiz Jaungada naktī..." Voldemāra Šoriņa režijā, un šovakar arī man bija iespēja baudīt šo lielisko padomju komēdiju par iemīlēšanos. Izrādi gaidīju tik ļoti divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, interesēja, kā tad režisors iestudēs šo gandrīz visiem tik labi zināmo krievu filmu "Likteņa ironija jeb vieglu garu", ko kādreiz bērnībā kopā ar vecākiem arī es katru gadu skatījos. Otrkārt, arī aktieru sastāvs uzrunāja. Man jau abiem iemīļotajiem aktieriem Zanei Burnickai un Kārlim Anitenam pievienojušies arī Imants Pakalnietis, Zane Vaļicka, Anna Šteina un Līga Robežniece. Zelta sastāvs! Viņi attaisnoja visas liktās cerības, un esmu tādā sajūsmā, ka vaigi sāp no smaidīšanas. Mana sirds kusa Nadjas, Ipolita un Žeņas dēļ. Lieliska saspēle, ko bija patiesa bauda vērot. 

Ļoti forši un smieklīgi kostīmi, kas bija perfekti piemēroti svētku noskaņai - mūsdienīgāki, bet ar humoru. Vienkārša, bet piemērota arī scenogrāfija, ļaujot viegli un saprotami uztvert visu, un arī šeit neizpalika humors, kā nepieciešamo parādīt uz skatuves, lai lieki neaizņemtu vietu. Sīkāk par to nestāstīšu, lai nepateiktu priekšā. Gan kostīmu, gan scenogrāfijas autors ir Kārlis Anitens. Viņš arī šoreiz mani patīkami pārsteidza, iejūtoties Ipolita lomā. Visvairāk sajūsminājos par ainu, kurā viņš jau bija labi iereibis. Perfekti! Un arī autobusa pieturas aina kopā ar Žeņu bija skaļu smieklu vērta. Uzslava arī Imantam Pakalnietim Žeņas Lukašina lomā. Gan smīdināja, gan ļāva saskriet asarām acīs. Prieks bija arī par Zani Vaļicku Gaļas lomā, un smieklus līdz asarām izraisīja Anna Šteina un Līga Robežniece, atveidojot Nadjas draudzenes. Tosts no "lielās glāzes" un kopdziesma bija super! 

Lai vai cik labi būtu visi izrādes aktieri, tomēr vislielākā sajūsma man atkal ir par Zani Burnicku. Ko tur liegties, atzīstos - man ir vēl viena iemīļotākā aktrise, kura mani spēj aizraut, šarmēt, sasmīdināt un saraudināt vienlaicīgi, un visādi citādi pilnībā apburt jebkurā lomā. Tiklīdz viņa parādījās kā Nadja uz skatuves, jutos kā apburta un līdzdzīvoju visam, kas ar viņu notika. Kaut kas šajā aktrisē ir, kas mani pievelk un rada sajūsmu. Iespējams, ka tā ir vienkāršība un dabiskums. Nav nekāda piepūle jūtama no viņas. Tā kā sēdēju tuvu skatuvei, arī samelot viņa nespēja. Katra kustība, acu skatiens, mīmika - viss bija viegli "nolasāms" un nepiespiests. Un tā kleita! Ak, es arī sev tādu gribētu uz svētkiem! Zane tajā burvīgi izskatījās! It īpaši, papildinot to ar baltām un sarkanām pūkām (ideja par zābakiem bija ļoti forša un smieklīga). 
Pēc izrādes esmu tik ļoti pozitīvi uzlādēta, it kā es būtu kaut ko "salietojusies". Zinu, ka ēdiens un dzēriens, ko baudīju izrādes laikā, nav vainīgs, bet gan aktieri un brīnišķīgā atmosfēra. Daļa no manas sirds palika "Austrumu Robežā", un labprāt iešu vēl uz viņu izrādēm. Lielisks vakars garantēts ar publikas iesaistīšanu, skaļiem smiekliem un arī pa kādai aizkustinājuma asariņai acīs. Vienīgi laikam jābrīdina būtu, ka, sākot biežāk iet uz "Austrumu Robežas" izrādēm, var rasties atkarība. Vismaz es jau tādu jūtu, jo domāju, uz ko varētu drīzumā vēl aiziet. 

Foto no Facebook

Komentāri