Maģijas atslēgas Rīgas Krievu teātrī

Rīgas Krievu teātris turpina mani apburt ar savām izrādēm, un vēl vienu lielisku izrādi es redzēju aprīļa sākumā - Mihailam Čehovam, kura vārdā nosaukts šis teātris, veltīto izrādi "Maģijas atslēgas". Režisore Marina Brusņikina to veidojusi kā dokumentālu stāstu par aktiera, režisora un pedagoga Čehova dzīvi, bet lielāku uzsvaru liekot tieši uz aktiermeistarības maģiju, ar kuru iepazinās gan Čehova laika aktieri, gan caur šo izrādi arī šī teātra aktieri. Septiņi aktieri nepilnās trīs stundās apbūra skatītājus zālē, vismaz mani noteikti. 

Visvairāk mani apbūra dažādi sīkumi, par kuriem bija īpaši padomāts, lai tie iespiestos skatītāju atmiņā, piemēram, kūpošā cepure, attēlojot vilcienu, tērpa maiņa skatītāju acu priekšā un kļūšana par Čehova aukli (Olga Ņikuļina bija burvīga šajā epizodiskajā tēlā, un viņas smiekli bija neaizmirstami), arī žaketes izmantošana, lai pārtaptu par bērnu. Vienīgais mīnuss, ko varu pieminēt izrādes sakarā - dažas ainas šķita par garu un nespēja noturēt manu uzmanību. 

Scenogrāfijā nekā lieka, būtībā veidota ļoti vienkārša, bet tieši video projekcijas radīja atbilstošo noskaņu. Patika arī tas, ka režijā bija izdomāts dažās ainās aktieriem atrasties zālē pie skatītājiem. Lai gan brīžiem tas radīja dīvainas sajūtas, kad kāds no aktieriem gāja garām man aiz muguras un kaut ko čukstēja, vai arī mētāja pāri skatītāju galvām bumbiņas, tomēr šīs ainas man spilgti palika atmiņā ar savu neparasto ideju un kaut ko negaidītu. 

Izrādi noteikti vērts redzēt gan tādēļ, lai uzzinātu ko vairāk par Mihailu Čehovu, gan arī tādēļ, lai izbaudītu Rīgas Krievu teātra šo septiņu lielisko aktieru meistarību. Ikviens no viņiem mani patīkami pārsteidza kādā ainā, bet visvairāk priecājos tieši par Maksima Busela, Jevgeņija Korņeva, Aleksandra Maļikova un Olgas Ņikuļinas talantu, jo šos aktierus jau esmu iemīļojusi no iepriekš redzētām izrādēm. Paldies izrādes komandai par vēl vienu brīnišķīgu vakaru jūsu teātrī! 

Foto: Didzis Grodzs, trd.lv 

Komentāri