Tas viss tā sasodītā sarkanā mēness dēļ

Ja Liepājas teātris brauc uz Rīgu viesizrādē, tad gaidāmi ir svētki skatītājiem. Katra viņu viesošanās ir kā īpašs notikums, kas tiek ilgi gaidīts kopš izziņošanas par biļešu pārdošanu. Arī šī reize nebija izņēmums. Pagājušajā nedēļā Dailes teātra Lielajā zālē bija iespējams noskatīties Dž.Dž.Džilindžera režijā tapušo Bertolda Brehta "Sasodītais sarkanais mēness" ("Bungas naktī"). Lai gan šī nav no tām izrādēm, kas atstāj spēcīgu pēcgaršu un nodod kādu svarīgu vēstījumu, tomēr aktieru dēļ ir vērts redzēt. Viņi nebeidz pārsteigt! 

Saturu jums neatstāstīšu, jo tas nav tik svarīgi. Šoreiz man būtiskākā šķiet aktiermeistarība, kas apbur un izraisa patiesu sajūsmu. Inese Kučinska - aktrise, kura jebkurā lomā būs izcila un pārsteidzoša! Par viņas spējām jau pārliecinājos, vērojot izrādi "Ragana", ar ko šajā lomā var manīt līdzību, un jau toreiz skatījos ar apbrīnu un pie sevis nodomāju - nu kā var TĀ spēlēt? Viņa VAR! Grimases, kustības, trauslums un spēks vienlaicīgi, katrs skatiens un sejas vaibsts ir ar savu nozīmi. Un tā viņas fantastiskā balss! Jau ar pirmajām šīs izrādes minūtēm, kopš aktrise parādījās uz skatuves un ierunājās, es zināju, ka tieši viņas dēļ es varu skatīties jebkuru Liepājas teātra izrādi. Apbūra mani ar savu šarmu! Jau atkal. 

Vēl viens izcils aktieris, par kura talantu es arī pārliecinājos izrādē "Ragana", ir Egons Dombrovskis. Arī viņš var spēlēt jebkuru lomu, tā tik un tā būs izcili nospēlēta. Un Kraglera loma šajā izrādē nav izņēmums. Tā ir nostrādāta līdz sīkākajai niansei. Arī Edgars Pujāts labi tika galā ar savu lomu, bet tā tāda mazāk paliekoša atmiņā. Vismaz man. Toties nevaru neuzslavēt Aneti Berķi un Gati Maliku. Šie aktieri man ir atklājums. Tik profesionāla un dzīva aktierspēle! 

Ārkārtīgi interesanti vērot visu izrādi Berķes kustības un grimases, kurās bija pateikts daudz vairāk, nekā vārdi. Viņas ciešanas, apjukums un bailes, prieks un satraukums... Tik daudz dažādu emociju! Un vēl tā murgainā runāšana, kas šķita mēness hipnozes ietekmē, un kurā arī tik daudz zīmju un simbolu atklājās. Aktrise ir pelnīti saņēmusi Spēlmaņa nakts balvu ar šo lomu kā "Gada aktrise otrā plāna lomā". Interesanti vērot viņas saspēli ar Gati Maliku un Egonu Dombrovski, un domās šķetināt vaļā nepateikto, noklusēto, viņas sajūtas un domas... Kārtīgs mīlas trīsstūris, kas visiem sajauc galvu, rada milzīgu jucekli, un tas viss tikai tā sasodītā sarkanā mēness dēļ! 

Ja esat redzējuši Džilindžera "Raganu", iespējams, ka vilksiet paralēles, bet man netraucēja. Arī tik ļoti manāmais režisora rokraksts bija pieņemams, jo aktierspēle brīnišķīga. Baudīju! Un Lienes Gravas horeogrāfija - bez tās izrāde būtu vāja! Tik perfekti piemērotas kustības, lai vēl vairāk izceltu tēlus, katra iekšējo pasauli, viņu pārdzīvojumus... Kaut kas tajā visā uzrunāja. Varbūt otro reizi es neietu, bet vienreiz šo izrādi ir vērts redzēt! 

Foto: Ziedonis Safronovs, www.liepajasteatris.lv

Komentāri