Paldies Tev, draudziņ! - Liepājas teātra viesizrāde

Ir tik patīkami sākt jauno teātra sezonu ar tik foršu komēdiju - Liepājas teātra viesizrādi "Paldies Tev, draudziņ!" Dž.Dž.Džilindžera režijā! Ļoti patika aktieru sastāvs. Jau iepriekš liepājnieku izrādēs, kuras iestudējis Džilis, mani ir aizrāvuši ar savu aktierspēli Egons Dombrovskis un Signe Dancīte, piemēram, izrādē "Platonovs un viņa sievietes", un abi turpināja arī šoreiz mani apburt. Arī Gatis Maliks joprojām mani sajūsmināja ar savu aktierspēli, un viņš tik garšīgi ēda zefīrus, ka siekalas saskrēja mutē un es pēc izrādes steidzos uz veikalu pēc saviem zefīriem. Tikpat lielā sajūsmā biju arī par Viktoru Elleru Trevora lomā, kuru pirmo reizi redzēju uz skatuves, bet gan viņš, gan Maliks ar savām lomām tieši saistībā ar šo izrādi noteikti paliks manā atmiņā uz ilgu laiku. Arī Ilzi Juru redzēju pirmo reizi uz skatuves, bet man patika viņa Virdžīnijas lomā. Brīnišķīga saspēle starp visiem aktieriem, izraisot zālē skaļus smieklus līdz asarām un vairākas reizes aplausus izrādes laikā. 



Īpaši izcelt vēlos Karīnu Tatarinovu. Ak, cik ļoti priecājos redzēt viņu šajā izrādē! Viņa manī patiesu apbrīnu radīja pirms vairākiem gadiem ar lomām Teātra Observatorijas izrādēs "Ilgu Tramvajs" un "Kabīrijas naktis", kā arī Dailes teātra izrādē "Tetovētā roze", bez uz Liepājas teātri man vēl nav izdevies aizbraukt, tādēļ biju neizsakāmi priecīga viņu atkal redzēt kādā izrādē Rīgā. Ejot uz šo viesizrādi Dailes teātrī, man nebija ne jausmas, kura no abām aktrisēm tieši šajā vakarā spēlēs Keitas lomu (viņa dublējas ar Aneti Berķi), un, ieraugot Tatarinovu, mana sirds apmeta prieka kūleni. Un jāatzīstas vien ir, ka arī šoreiz aktrise nošarmēja mani ar savu skaistumu un tik ļoti pārliecinošo aktierspēli. Tieši viņas dēļ arī visvairāk gaidīju otrā cēliena sākumu. Vērojot izrādi, brīžiem pieķēru sevi, ka esmu jau tik ļoti aizrauta ar viņas lomu un to, kā viņa atveido Keitu, ka mēģināju iztēloties, ko es tajā brīdī darītu. Tik mierīga noteikti es nespētu būt, bet tas jau vajadzīgs, lai skatītājiem vēl skaļākus smieklus izraisītu. Un noteikti vēlos piebilst, ka priecājos redzēt arī Keitas nesavaldību otrā cēliena beigās. Bravo aktrisei! Ar nepacietību gaidu, kad atkal varēšu viņu redzēt kādā viesizrādē. 

Izrāde "Paldies Tev, draudziņ!" bija ne tikai lieliska izklaide, bet arī vizuāli ļoti baudāma. Man ārkārtīgi patika Ramonas Lazdas piemeklētie kostīmi. Bija grūti atraut acis, un baltais ar sarkano perfekti saskanēja. Un man atkal iepatikās sarkanā krāsa, kura kādu laiku jau bija man pašai savā apģērbā apnikusi. Aktieru tērpi atgrieza sajūsmu par šo krāsu, it īpaši komplektā ar balto. Lai gan vizuāli gan kostīmos, gan scenogrāfijā saskatīju daudz līdzību ar Džilindžera iestudēto izrādi "Hantele killeram" Daugavpils teātrī, tomēr tas netraucēja baudīt šo liepājnieku izrādi. Arī skaņu celiņš un Lindas Kalniņas veidotā horeogrāfija bija izrādei piemērota, paspilgtinot ainas ar vajadzīgo noskaņu. 



Brīnišķīgs komandas darbs, un katrs no aktieriem tik ļoti piemērots savai lomai, spoži to nospēlējot, lai apburtu skatītājus un arī paliktu viņu atmiņā. Tieši aktieru saspēles un pārpratumu pilno situāciju dēļ pavisam noteikti ir vērts redzēt šo izrādi. Domāju, ka tā neliks vilties. Iespējams, ka tādēļ, ka sezonas sākums un biju izslāpusi pēc labas komēdijas, bet nevaru teikt neko sliktu par šo izrādi. Paldies Liepājas teātrim par tik brīnišķīgu un humora pilnu sezonas sākumu! Noteikti iesaku noskatīties šo izrādi Liepājā vai sekot līdzi informācijai un noķert kādā citā pilsētā viesizrādi! 

Foto: Ziedonis Safronovs

Komentāri