Bīstamais pagrieziens Rīgas Krievu teātrī

Pagājušajā nedēļā man bija iespēja baudīt vēl vienu lielisku Rīgas Krievu teātra izrādi - "Bīstamais pagrieziens" Sergeja Golomazova režijā. Teikšu godīgi - man arvien vairāk un vairāk sāk iepatikties šis teātris un aktieri. Izrāde un aktierspēle mani apbūra. Nejauši biju izvēlējusies tā paša režisora izrādi, kas iestudēja izrādi "Gandrīzlaime", un lielākā daļa no aktieriem arī bija tie paši, līdz ar to varēju salīdzināt, un bija vēl interesantāk skatīties, jo nu jau man vairs viņi nebija sveši. 

Šī detektīvdrāma par meliem bija tik ļoti ievelkoša, un katra mazākā atklātība aizrāva, neļaujot līdz galam nojaust finālu. Vairākas dienas domājot par šo izrādi, sapratu, ka mani tik ļoti uzrunāja izrāde, jo visi aktieri bija uz viena viļņa, visi arī šajā izrādē spēlēja ar 100% atdevi, un bija jūtams īsts komandas darbs. Bieži to negadās izrādēs just, kad ir iesaistīti vairāk kā četri aktieri. Krievu aktieru saspēle ir daudz enerģiskāka, aizrautīgāka, emocionālāka, viņu temperamentam atbilstoša, un ar šo saspēli viņi mani savaldzināja. 

Patīkams pārsteigums bija Maksims Busels, kurš tik lieliski iejutās Gordona tēlā. Nekad agrāk viņu nebiju redzējusi nevienā izrādē, un šī iepazīšanās bija pārsteidzoša. Viņš mani apbūra ar savu šarmu un talantu. Perfekti nospēlēja Gordona lomu! Liels prieks bija arī šajā izrādē baudīt Jevgeņija Korņeva aktierspēli. Ļāvos, ka viņš turpina jau otrā izrādē mani valdzināt, iejūtoties vīrišķīgā un noslēpumainā tēlā. 

No sieviešu lomām mani visvairāk apbūra Dana Bjorka (Čerņecova) Olvenas tēlā. Patika viņas emocionālā savaldība un noslēpumainība izrādes sākumā, kamēr citi karsti un aizrautīgi iesaistījās dialogos, bet vēlāk bija iespēja arī iepazīt viņas sabrukumu. Otra mana favorīte bija Olga Ņikuļina Fredas lomā. Lai gan biju domājusi, ka šajā lomā redzēšu Veroniku Plotņikovu, tomēr Olgai šī loma ļoti piestāvēja, un viņa lieliski ar to tika galā.

Šī ir izrāde, kurā man tiešām patika gan ikviens no aktieriem, gan Olgas Šaišmelašvili radītā scenogrāfija un kostīmi. Izrāde, kas aizrauj ar sižetu un aktierspēli, nevis kādu īpašu horeogrāfiju vai iespaidīgu scenogrāfiju (sākumā gan bija arī horeogrāfija). Kostīmi un scenogrāfija neaizēno dialogus un nenovērš uzmanību, lai skatītājiem nepaslīdētu garām vissīkākā detaļa, kas palīdzētu atklāt melus. Izrāde "Bīstamais pagrieziens" perfekti piemērota piektdienas vakaram. 

Foto: Aigars Altenbergs, trd.lv

Komentāri