Jeruzaleme Dailes teātrī

Janvāra beigās, pateicoties Dailes teātra virtuālajai grupai, man bija iespēja doties uz izrādes "Jeruzaleme" ģenerālmēģinājumu. Tā kā Laura Groza-Ķibere ir viena no manām mīļākajām režisorēm, un esmu redzējusi daudz viņas režisēto izrāžu, arī šo es ar nepacietību gaidīju, tomēr jāatzīst, ka biju gaidījusi ko labāku. Pirmkārt, prasītos izrādi saīsināt, un, otrkārt, kaut kas līdz galam nesaslēdzās, jo pietrūka viņas izrādēm līdz šim raksturīgā līdzpārdzīvojuma...

Mārtiņa Vilkārša scenogrāfija ar autobusu uz skatuves, aizauguša meža fonu un DJ izmantošana - tas viss bija tiešām forši un iespaidīgi, arī Kristīnes Pasternakas radītie kostīmi bija acīm tīkami, lielisks aktieru sastāvs, bet ar to šoreiz mazliet kaut kā pietrūka. Īsti pat neuztvēru režisores galveno vēstījumu, un to sapratu tikai tad, kad mājās pēc izrādes izlasīju teātra mājaslapā publicēto interviju ar režisori. Varbūt vainīgi garie dialogi, kas neļāva to uzreiz uztvert...

Juris Žagars un Dainis Grūbe, kuri parasti mēdz pārsteigt Lauras režisētajās izrādēs, šoreiz notur savu līmeni, bet lielāku pārsteigumu sagādā Lauris Dzelzītis. Tieši viņš visspilgtāk palicis manā atmiņā, jo vairākkārt lika man smieties, un vispār viņam izdevās mani patīkami pārsteigt šādā tēlā. Vēl man patika Daiņa Grūbes un Antas Aizupes saspēle, Ginta Grāveļa deja, kā arī, lai gan mazā lomā, tomēr arī Kristīne Nevarauska man patika un palikusi spilgti atmiņā. 

Izrāde nav slikta, tikai mani šī tēma neuzrunāja, un tādēļ arī nav tāda spēcīga pēcgarša, kas radītu vielu pārdomām vēl ilgu laiku. Nesaku, ka uz to nav vērts iet, jo vairākas lietas izrādē bija labas. Varbūt tikai izlasiet pirms izrādes to interviju ar režisori, lai vieglāk uztvert viņas domu. Mazliet plašāk manu atsauksmi par "Jeruzalemi" varat izlasīt arī virtuālās grupas #Skatītājs vērtē lapā: http://dailesteatris.tumblr.com/post/170337485010/sigita-paula-ceplevi%C4%8Da-par-izr%C4%81di-jeruzaleme

Foto: Mārtiņš Vilkārsis, dailesteatris.lv 

Komentāri